Imaginea „vinde“ - Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage cumpărătorii
Patru moduri în care fotografia locuinţei atrage cumpărătorii
Aruncaţi o privire pe anunţurile imobiliare din publicaţiile tipărite sau din anunţurile postate pe internet şi veţi constata că majoritatea locuinţelor expuse la vânzare sunt însoţite de un suport de imagine. Din start, un avantaj pentru vânzător, iar acesta este un aspect deja constatat. Mergând mai departe, am constatat că fotografia în sine este, de multe ori, un accesoriu, un pas care trebuie făcut fără a spune ceva în sine, de parcă proprietarul ştie că trebuie să prezinte la vânzare cadastrul imobiliar, actele de proprietate, certificatul fiscal şi una bucată fotografie. Hm! Puţine sunt imaginile care spun ceva în sine... Şi asta pentru că agentul imobiliar nu are timpul necesar pentru o fotografie reuşită: orice manual de profil, orice website de specialitate şi orice profesionist în domeniu vor spune răspicat că imaginile statice (cum este o cameră de locuit) sunt cel mai greu de fotografiat în aşa fel încât, la un moment dat, eventualul cumpărător să nu mai ţină cont de preţ şi să îşi dorească neapărat să ajungă să vadă cu ochii lui ceea ce îl atrage în poză, fără să îşi dea seama de ce. Aşa că, orice vânzător de imobil şi posesor de aparat foto se poate transforma într-un artist suficient de inspirat încât să câştige, să atragă şi să iasă în evidenţă.
O imagine face cât o mie de cuvinte
Ştim, toată lumea o spune, dar nu toată lumea o înţelege. În urma unui sondaj realizat de redacţia Ziarului de Imobiliare, desfăşurat în ultimele 60 de zile, am chestionat cititorii, vizitatorii ediţiei electronice şi clienţii care au încheiat tranzacţii imobiliare, în legătură cu impactul imaginii care însoţeşte anunţurile de vânzare. Din studiul nostru a reieşit că 75,6% dintre cumpărătorii unui imobil afirmă că numărul de fotografii dintr-un anunţ de vânzare este foarte important. Pe de altă parte, 70,2% dintre cei chestionaţi au declarat că pentru ei este extrem de important ca imaginile să fie de calitate şi clare. 79% dintre cumpărătorii şi vânzătorii care au răspuns studiului susţin că sunt extrem de importante relevanţa imaginilor şi modul în care fotografia „atrage“ în sine. Nu în ultimul rând, 87% dintre participanţii la studiu spun că nu au luat în considerare ofertele care nu sunt însoţite de fotografii. Prin urmare, iată tot atâtea motive pentru care a sosit momentul să arătăm care este diferenţa dintre o poză şi o fotografie, atunci când vine momentul publicării unui anunţ imobiliar.
Clădirea cu trei dimensiuni şi clădirea-timbru
Sau, mai pe scurt, în ordinea prezentării: aşa da, aşa nu. Una dintre fotografiile anunţului va fi, fără doar şi poate, cea a clădirii în care se află imobilul. Un cadru surprins dintr-o parte, ca în manualul de matematică în care apare cubul, la geometria în spaţiu, va arăta o clădire care are lungime, lăţime şi înălţime, iar fotografia va avea adâncime. Fotografia frontală a unei clădiri ar semăna cu o poză de buletin. Dacă ar avea şi CNP... În plus, clădirea trebuie fotografiată în sezonul vânzării, astfel încât un anunţ din luna iulie să nu arate o clădire pe o stradă acoperită de zăpadă. Iar lumina soarelui trebuie să se afle în spate, cu mult peste umerii celui care fotografiază. Nu de alta, dar un zid cu umbra unui om cu aparat foto în mână poate stârni cel mult amuzamentul.
sursa: imobiliare.topestate.ro