Avocat Corina Capota

Avocat Brasov reprezinta pagina unde puteti gasi informatii despre Avocat Corina Capota - Doar Unu Avocat Brasov. In categoria Avocat Brasov promovam: Avocat, reprezentare juridica, acte juridice, drept penal, drept comunitar, drept comercial, asistenta juridica, dreptul muncii, dreptul familiei, avocat din oficiu .


Servicii Avocat Brasov

1. Consultanta, asistenta si reprezentare juridica persoanelor fizice si juridice in domeniile dreptului:Avocat Brasov
- civil (revendicari, evacuari, contracte de vanzare/inchiriere/intretinere/mandat/comodat, granituiri, servituti, uzucapiune, iesire din indiviziune, Legea locuintei etc.);
- succesoral (partaj succesoral, tranzactii, anulare certificat de mostenitor etc.);
- familiei (divort, partaj, stabilire domiciliu minori, stabilire pensie de intretinere, tagada paternitatii, exequator etc.);
- imobiliar (antecontracte de vinzare imobile, demersuri la cadastru in vederea intabularii, contracte de vinzare, ipoteci etc.);
- muncii (contracte individuale/colective de munca, litigii de munca, fise de post etc.);
- asigurari sociale ( concedii de crestere a copilului etc.);
- contraventional (plangeri impotriva PV de constatare a contraventiilor);
- penal (luarea masurilor preventive, asistenta juridica in faza de urmarire penala si judecata privind infractiunile prevazute de Codul penal si de legi speciale);
- contencios administrativ;
- protectia consumatorului;
- executional (executari silite, recuperari creante);
2. Redactari acte, contracte juridice;
3. Tranzactii;
4. Notificari;


    MEDIEREA IN CAUZELE CIVILE

Medierea poate interveni atat inainte de declansarea procesului in fata instantelor de judecata, etapa extrajudiciara , dar si in etapa judiciara, dupa ce s-a declansat procesul civil.Avocat Brasov

    MEDIEREA FAMILIALA

Medierea familiala este modalitatea prin care se atribuie cuplurilor responsabilitatea deciziei privind atât viitorul lor, cât şi cel al propriilor copii. Prin mediere sotii pot alege să-şi rezolve conflictele în scopul ajungerii la un acord care să corespundă nevoilor fiecarui membru al familiei, într-un mod avantajos pentru toţi, astfel încât toate părţile să câştige şi niciuna să nu piardă.

    MEDIEREA CONFLICTELOR DE MUNCA

Conflictele de munca privesc in general aspecte legate de continuarea/incetarea/derularea unui contract individual de munca. O alta categorie de conflicte priveste contractele colective de munca. A treia categorie priveste conflictele de la locul de munca care apar intre colegi sau departamente.

    MEDIEREA LITIGIILOR COMERCIALE

Medierea comerciala poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) dar si in etapa procesuala, dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri.

    MEDIEREA CONFLICTELOR IN MATERIE PENALAAvocat Brasov

Puteti apela la mediere in cazul infractiunilor pentru care impacarea partilor inlatura raspunderea penala. Art. 16 alin. 1 litera g din Noul Cod de Procedura Penala (NCPP) prevede ca actiunea penala nu poate fi pusa in miscare, iar cand a fost pusa in miscare nu mai poate fi exercitata daca a fost incheiat un acord de mediere, in conditiile legii. Cu privire la pretentiile civile, art. 23 din NCPP prevede ca in cursul procesului penal, inculpatul, partea civila si partea responsabila civilmente pot incheia o tranzactie sau un acord de mediere, potrivit legii, de care instanta poate lua act prin sentinta (art. 486 NCPP). Art. 275 alin. 1 pct. 2 lit. c din NCPP prevede ca cheltuielile judiciare avansate de stat sunt suportate de partea prevazuta in acordul de mediere in cazul in care a intervenit medierea penala. De asemenea, art. 312 NCPP prevede ca se dispune suspendarea urmaririi penale pe perioada desfasurarii procedurii de mediere, potrivit legii, iar art. 367 NCPP prevede suspendarea judecatii pe aceeasi perioada.

    MEDIEREA ÎN DOMENIUL PROTECTIEI CONSUMATORULUI

Când consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau a unui serviciu defectuos, a nerespectarii clauzelor contractuale ori garantiilor acordate, a existentei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori si operatorii economici, ori a încalcarii altor drepturi prevazute în legislatia nationala sau a Uniunii Europene în domeniul protectiei consumatorilor.
MEDIEREA IN DOMENIUL RASPUNDERII PROFESIONALE (MALPRAXIS)
Se poate recurge la mediere in domeniul raspunderii profesionale în cauzele de malpraxis, în masura în care prin legi speciale nu este prevazuta o alta procedura. Raspunderea civila delictuala este generata de obligatia civila de reparare a prejudiciului cauzat de o fapta ilicita. Codul civil reglementeaza la art. 1349 raspunderea civila delictuala pentru fapta proprie si raspunderea persoanelor pentru faptele altor persoane. În cazul în care, prin fapta ilicita, au fost încalcate si norme de drept penal, iar fapta întruneste elementele constitutive ale unei infractiuni, în cauza este antrenata si raspunderea penala a persoanei vinovate, alaturi de raspunderea civila. Medierea cazurilor de malpraxis permite o importanta economie de timp si evitatea stresului generat de un litigiu derulat in fata instantei de judecata, deoarece procesele dureaza un timp relativ îndelungat iar recuperarea sumelor cu titlu de daune morale sau materiale de la companiile de asigurari este greoaie.

    MEDIEREA BANCARA

Printre litigiile care pot fi mediate din punct de vedere al institutiilor de credit se enumera urmatoarele: • neplata datoriilor reprezentand rate, dobanzi, penalitati, comisioane; • instrainarea bunurilor aduse in garantie fara a avea acordul bancii; • reclamatii nejustificate ale clientilor; • declansarea procedurii de insolventa in mod abuziv, in vederea impiedicarii bancii de a-si recupera creantele sale.
Din punct de vedere al clientilor, litigiile care pot fi mediate sunt: • majorarea dobanzii si/sau a marjelor de profit si risc care au fost stabilite fixe pe perioada derularii contractului; • perceperea unor comisioane suplimentare; • introducerea in contractele de credit a unor clauze considerate de clienti ca fiind abuzive; • necomunicarea majorarii ratei dobanzii, in cazul in care aceasta dobanda nu are legatura cu un indice de referinta ; • operatiuni neautorizate in conturi; • modificarea clauzelor contractelor fara consultarea si fara acordul partilor contractante, precum si fara a se incheia vreun act aditional; • erori in procesarea tranzactiilor cu carduri; • erori in procesarea tranzactiilor efectuate de catre clienti prin internet banking; • prelucrarea cu intarziere a instrumentelor de debit (ordine de plata, bilete la ordin, cambii si cecuri); • fraude bancare.

Galerie foto